Waarom $20.000 ertoe doet, het topjaar van AnycoinDirect en digitale kunst op Ethereum
Enfin, first things first. Aflevering 132 van Satoshi Radio is te zien of te beluisteren op YouTube, Spotify en iTunes. De volgende onderwerpen komen aan bod:
- 00:00:00 - Opening van de show
- 00:03:15 - Koop je Satoshi Radio goodies
- 00:03:55 - Veren voor magiër Jorijn
- 00:06:40 - Donaties
- 00:07:50 - Donatievraag: wat is de beste manier om je seed phrase te bewaren?
- 00:23:15 - Donatievraag: kan een crisis gefinancierd worden in een bitcoineconomie?
- 00:36:10 - Waarom $20.000 ertoe doet
- 00:58:48 - AnycoinDirect & de Nederlandse markt
- 01:22:30 - BULLISH KWARTIER
- 01:46:50 - Digitale Kunst op Ethereum
- 02:01:00 - Halve marktupdate van Bert
- 02:02:40 - Storing en einde van de podcast
Seed phrase bewaren
“Mijn seed phrase van 24 woorden heb ik uit mijn hoofd geleerd”, lezen we in het donatiebericht van luisteraar Martijn. Dat is knap, maar geen garantie dat je op het moment dat het nodig is de juiste woorden in de juiste volgorde opdreunt. Dat moet anders kunnen, realiseert Martijn zich ook. Zijn vraag: “Wat is nou dé ultieme manier om je seed phrase op te slaan? En hoe zit het nou met dat vijfentwintigste seed word?”
Ons antwoord hoor je hier, en hier lees je meer over manieren waarop je bitcoins kan bewaren.
Financiering in crisistijd
“Stel dat Nederland het afgelopen jaar bitcoin in plaats van de euro gebruikte. Voor het gemak gaan we er ook vanuit dat de lockdown noodzakelijk was”, schrijft Jeftha ons. Het is een inleiding naar een hele goede vraag, gericht op de manier waarop landen wereldwijd door de coronacrisis worden geloodst: met grote financiële steunpakketten. Maar wat nu als de economie op bitcoin zou draaien? Of, zoals Jeftha het vraagt: “Hoe hadden we dit met Bitcoin moeten financieren?”
De B’s van de show – Bert en Bart – gaan hier los op het antwoord.
Waarom $20.000 ertoe doet
Het is ein-de-lijk zover. Na 3 lange jaren is de prijs van bitcoin door het glazen plafond van 20.000 dollar gebroken. Heel vaak hoor je ons niet stilstaan bij het prijsverloop, maar met deze doorbraak is iets bijzonders aan de hand. Het sluit een belangrijk hoofdstuk af en markeert een nieuw begin: het grote onbekende.
Bitcoin voor het eerst boven de $20.000.
— Bert Slagter (@bslagter) December 16, 2020
Maar... bitcoin was toch dood? Verboden? Een bubbel die geknapt is?
Blijkbaar niet. Benieuwd waarom deze hoge koers? Wat mensen erin zien? Wat het te maken heeft met de coronacrisis? Check mijn bijpraatdraad. https://t.co/RXycZrtX3c pic.twitter.com/QJ8ACi90Pc
Benieuwd geworden? Hier hoor je waarom $20.000 ertoe doet.
Het topjaar van AnycoinDirect
In deze aflevering hadden we bezoek: Bram Ceelen van AnycoinDirect. Bram praat ons bij over het jaar van deze Nederlandse beurs en al snel werd duidelijk dat ze een mooi jaar achter de rug hebben. Een nieuw platform gelanceerd, de registratie van De Nederlandsche Bank achter de rug en een bitcoinmarkt die zichtbaar aantrekt.
Hier hoor je hoe AnycoinDirect het jaar 2020 heeft beleefd.
Digitale kunst
Afgelopen week stormde Olaf binnen in de Telegram-groep van Satoshi Radio. En niet zomaar, hij bracht nieuws mee: een kunstenaar had 3,5 miljoen dollar verdiend met de verkoop van digitale kunstwerken.
BULL RUN pic.twitter.com/N6OSi4CQDh
— beeple (@beeple) November 20, 2020
Om welke kunstenaar gaat het? Wat voor kunstwerken heeft hij verkocht? Hoe kan een digitaal kunstwerk geld waard zijn? Hoe weet je of het om een authentiek kunstwerk gaat? Vragen, vragen, en nog eens vragen. De antwoorden hoor je hier.
Satoshi Radio
De hosts van deze aflevering zijn Bart Mol, Peter Slagter en Bert Slagter. Satoshi Radio is te vinden op Twitter. De show nabespreken met medeluisteraars kan op Telegram.
Zonder de ondersteuning van deze bedrijven, zouden we de podcast niet kunnen produceren:
Volgende week zijn we terug met aflevering 133!
Iedereen heeft een mening
Onder de noemer Opinie
schrijven we regelmatig over een spraakmakende podcast, video of tweetstorm.
We zijn het niet noodzakelijkerwijs eens met de spreker of schrijver, maar vinden het interessant genoeg om
te delen, duiden en ondertitelen.